Op Koninginnedag ging de mobiel van SAY CHEESE GOUDA voor het eerst de straat op: een opgepimpte oude bakfiets met vier draadloze computers en een printer. Samen met het promoteam kunnen Gouwenaren hun lach online zetten, een foto uitprinten, mee naar huis nemen en hem thuis achter het raam plakken. Alles onder het motto: ‘Als je Gouda zegt, dan zeg je kaas. Wij zeggen: SAY CHEESE! (bron: persbericht)’
‘Zo wordt de stad één grote fototentoonstelling, met aanstekelijk lachende mensen: dat beïnvloedt de sfeer op een positieve manier,’ aldus de initiatiefnemers Marien Brand en Marc Meijer. De kaasstad stond de laatste tijd nogal eens slecht in het nieuws. ‘Zo ontstaat onterecht een negatief beeld van deze prachtige stad,’ vinden de initiatiefnemers. Daarom is ‘Boven de 7e verdieping’ de campagne SAY CHEESE GOUDA gestart met als boodschap: ‘in Gouda valt genoeg te lachen, de bewoners bewijzen het!’ Inmiddels duiken overal portretten van lachende Gouwenaars op. De campagne duurt toten met Pinksteren. Op 22 mei is er een finale op de markt van Gouda.
Lees ook:Burgerinitiatief SAY CHEESE krikt imago Gouda op
Lees ook:Gouda Kaasmarkt opent donderdag 2 april
Lees ook:Gouda Waterstad 2012
Lees ook:Gouda Waterstad Festival 2015
Lees ook:Brand in grottenstelsel Cannerberg bij Maastricht aangestoken