Nederland presenteert het eerste Nationaal Virtual Reality (VR) Museum ter wereld!

Startend met 400 pronkstukken uit 400 Nederlandse musea, is het eerste Nationaal VR-museum ter wereld geopend. Dit weekend is in alle 400 deelnemende musea van de Nationale Museumweek, het VR-museum te bezoeken.: een schatkamer vol objecten waar je in luttele seconden van de ene provincie naar de andere en van het ene museum naar het andere reist. Ook vanaf je eigen bank kun je een eindeloze ontdekkingsreis maken in deze intuïtieve en moderne museale omgeving. Want vanaf vanmiddag (15.00 uur) is de app “Nationaal VR-museum” te downloaden in de appstores (bron: persbericht).
-
Nooit eerder ter wereld sloegen musea op deze wijze de handen ineen. Op initiatief van de Museumvereniging werken de Nederlandse musea samen aan de vernieuwing van de museumsector. Het publiek wordt op een eigentijdse manier verrast en raakt geïnspireerd met al het moois dat onze musea te bieden hebben, zo komt “ons echte goud” echt dichterbij dan je denkt. Het Nationaal VR-museum is een eerste stap in de virtuele wereld en geeft al talloze mogelijkheden voor promotie en educatie. De voortschrijdende techniek en verdere omarming biedt kansen om dit museum steeds verder uit te bouwen en te verrijken. Het VR-museum is daarom ook geen doel op zich, maar een middel om de doelstelling van de Museumvereniging concreet vorm te geven: het vergroten van de waardering voor museale collecties.
-

Lees ook:De Museumvrijwilliger is goud waard!
Lees ook:Museumweekend 2011
Lees ook:Nationaal Museumweekend 2011
Lees ook:Nationaal Museumweekend 2013
Lees ook:Museumweekend 2012

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>