Mercedes Benz FashionWeek Amsterdam

IMG_20161023_154155Vrijdag 17 tot en met maandag 27 januari vindt de 20e editie plaats van de Mercedes Benz (de nieuwe titelsponsor) FashionWeek Amsterdam (2015: klik hier). Met de vier hoofdprogramma’s Catwalk, Downtown, Fashion LAB en Business, biedt het halfjaarlijkse mode-evenement hét podium waarop jonge, creatieve en opkomende Nederlandse ontwerpers en merken zich presenteren aan de internationale modewereld en het grote publiek. Amsterdam zal tijdens het tienjarig jubileum van de modeweek tien dagen lang het domein zijn van modeliefhebbers (bron: persberichten).

Van 23 tot en met 27 januari showen gevestigde namen, opkomende designers en nog onbekende labels hun collecties aan internationale modeprofessionals tijdens 30 modeshows. Volgens Carlo Wijnands, programmadirecteur van de modeweek, past het catwalkprogramma ‘met creatieve en eigenzinnige labels goed bij het uitgesproken karakter van de FashionWeek en toont het een tijdsbeeld van de Nederlandse mode, onze identiteit en onze maatschappij.’ Alle shows zijn live te volgen via de FashionWeek Nederland App en via fashionweek.nl. Daarnaast kunnen modeliefhebbers zelf ook bij shows aanwezig zijn en de sfeer op het Westergasterrein proeven.

Bovendien wordt het modepubliek ter gelegenheid van het tienjarig jubileum tien dagen lang bediend met tien publieksevenementen op tien culturele locaties in Amsterdam, in samenwerking met vooraanstaande Amsterdamse organisaties. . Dit ‘Downtown’ programma begint op 18 januari. Doel is het grote publiek te laten kennismaken met de veelzijdigheid van de Nederlandse mode. Iedere dag staat een evenement in de spotlights dat mode koppelt aan film, muziek, ambacht, theater of kunst. Zo zijn er ‘Fashion Talks’ in het Stedelijk Museum waarin een modeontwerper mode en kunst verbindt, is er een bijeenkomst over het bloggersvak, een modeshow op de vrijdagavond in het Van Gogh Museum en modejournalistiek in het NRC Café.

Fashion LAB is de kweekvijver van de modeweek: hier worden jonge ontwerpers gedurende het jaar getraind op commerciële kennis en vaardigheden, om zo een succesvol modemerk op te bouwen. Tijdens de komende editie krijgen enkele grote talenten, de kans om hun collectie aan de internationale modewereld te tonen. Op maandag 27 januari vindt het business onderdeel ‘Keys to Success’ plaats. Afgelopen edities stonden thema’s als ondernemerschap, de modeketen en denim op deze dag in de schijnwerpers, dit keer ligt de focus op duurzaamheid en het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen.

 

Lees ook:Amsterdam Fashion Week 2015: misschien de laatste?
Lees ook:Amsterdam Fashion Week start vrijdag 8 januari als Fashion Week Nederland
Lees ook:FashionWeek Amsterdam opent 7 juli met Lichting 2016
Lees ook:Amsterdam Fashion Week
Lees ook:Amsterdam Fashion Week – juli 2015

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>