De ANWB start zaterdagmiddag 23 januari 2010 op internet een grootschalige ledenpeiling onder haar leden over de kilometerheffing die het kabinet wil invoeren. Dat heeft de Bondsraad goedgekeurd. Het wantrouwen tegen de regeringsplannen is groot. De ANWB geeft haar leden de mogelijkheid bij te dragen aan de besluitvorming in de Tweede Kamer. Vanaf vandaag staat de vragenlijst met stellingen en meerkeuzevragen op internet en zal er drie tot vier weken blijven staan.
Alle vier miljoen leden kunnen aan de peiling meedoen. De ANWB heeft zelf nog geen standpunt bepaald. De bond wil eerst weten hoe de leden erover denken. In maart beraadt de Bondsraaf zich in een speciale vergadering over de resultaten van de peiling en voorstellen doen aan de Tweede Kamer. De minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei vrijdag dat de kilometerheffing er niet komt als de ANWB de plannen afwijst. Coalitiepartners PvdA en CU waren not amused: zij vinden dat de Tweede kamer het laatste woord heeft en niet de ANWB. De heffing is immers een besluit dat alle Nederlanders betreft: automobilisten die geen lid van de ANWB zijn, maar ook fietsers, wandelaars en gebruikers van het openbaar vervoer.
Lees ook:Kilometerheffing splijt Nederland in tweeën
Lees ook:Chipkaart vanaf 3 juni in Amsterdam
Lees ook:Heb je geen auto? Tóch autobelasting betalen!
Lees ook:Verbreding A4 bij Leiderdorp gaat door
Lees ook:Al halve eeuw gesteggel over verlenging A4
Ben tegen kilometerheffing.
Ga wonen waar u werkt of ruil van baan.
Ben al jaren lid van de ANWB.
Mijn reaktie op een eventuele kilometerheffing
is: NEEN !
Ik ben er op tegen het doel wordt toch niet bereikt en kost ons als automobilist alleen maar geld waar niets tegenover staat.
mijn antwoord is nee.
dit is de doodsteek voor de kleinstandige ondernemers.
afz,handelsonderneming mazo- emmeloord
weer een reden om nog meer voor
de auto te betalen.
dus afschaffen
De gewone man in z;n 2e handsje gaat dan de BPM betalen voor diegene die een nieuwe en dure auto kan aanschaffen
mijn antwoord is nee kilometerheffing. ze moeten net als in Duitsland doen bij de benzine doen de belasting
waarom alleen anwb leden laten beslisen betalen anderen geen wegenbelasting
De ANWB organiseert de ledenpeiling vooral om inzicht te krijgen in de mening van haar 4 miljoen leden. De ANWB is per slot van rekening een vereniging.
Wat grappig, dat juist leden van de ANWB veel kilometers maken…
Beetje subjectief om alleen die groep te vragen, zij rijden veel en dus is de kans dat ze tegen zijn groter.Daarnaast wordt die peiling wel degelijk serieus genomen.
M.a.w Subjectief.
Wat pas echt belachelijk is het volgende:
Mensen die niet veel rijden moeten betalen voor de mensen die wel veel rijden. Hallo ik vraag er toch niet om dat anderen in de file gaan staan en veel reizen. Waarom moet ik en OOK DE GEWONE BURGER DIE IN ZIJN EIGEN STAD WOONT (EN DAT ZIJN DE MEESTE) betalen voor deze lange afstandforenzen.
Hier is geen speld tussen te krijgen, het is toch eerlijk als je betaald wanneer je gebruikt!
De vervuiler betaald, dus laat maar doorgaan.
Als mensen meer kosten maken om naar hun werk te rijden heeft dit een aantal gevolgen.
1 Het is te duur dus men wil dit verhalen op de werkgever.
1.1 Werkgever betaald niet mee, tja dan moet je ander werk zoeken of verhuizen. Belachelijk trouwens als een “gewone” werknemer ver van zijn werk woont, ga gewoon in de buurt wonen hou je nog tijd over.
1.2 Werkgever betaald wel mee, geen probleem.
1.3 Het is te duur voor de werknemer, dus de werkgever kan een verhuiskostenbonus geven. Of alleen mensen aannemen die in de buurt wonen. OOK nog goed voor het milieu.
vul maar aan.
Hypocriet van de vervuilers om te doen alsof het nergens op slaat. Het is zo klaar als een klontje.
gr
Ja waar zijn we nou eigenlijk mee bezig met dit geharrewar,ik ben voor de kilometerheffing eindelijk eens een nieuw systeem en weer niet goed.
Wat heb ik te maken met al die westerlingen die zo nodig veel moeten rijden en zitten te klagen,ik woon in het Noorden des lands en heb helemaal geen files hier maar toch wil ik dat die heffing doorgaat als dat eenmaal loopt kunnen wij kijken of er wat aan verandert moet worden,als we het nu verwerpen kunnen we de eerste 10 jaar wel vergeten.
Het is toch eerlijk verdeeld dit systeem niemand betaald teveel koppie gebruiken.
NOU koppie koppie we betalen straks dubbel .Want een goed alternatief is er niet want het opbaar vervoer als het al rijd komt niet overal .En de provincies krijgen nu geld uit de wegenbelasting en straks niet meer dus die gaan een andere heffing in het leven roepen want het geld moet er toch komen. Dus je betaald straks ook in het noorden dubbel.
Leuk!
16 cent per kilometer!
Van 1200 euro wegenbelasting naar 7000 euro, daar zit ik op te wachten!
wij willen geen kilometer heffing wij zijn afhankelijk van de auto ivm invaliditeit en maken veel kosten .Wij zitten ivm dokters etc.zo bij de a58 moeten geregeld naar goes of vlissingen ziekenhuis en zijn bang dat de kosten erg oplopen.Ik vind dat je er niet altijd aan kan doen als je gebruik moet maken van de snelweg want kom hier maar is van de stad naar een dorp.En daar komt nog bij ze weten niet eens de prijs per km die betaald moet worden.
Ben tegen kilometerheffing. Moet 46 km. naar mijn werk rijden en de banen liggen niet voor het oprapen als je 58 jaar bent. Betaal nu voor mijn klein autootje € 288.00 houdersschapsbelasting per jaar. Na invoering van de heffing zal ik ca. € 966.00 moeten gaan betalen.Inclusief mijn prive kilometers zou dat uitkomen op ca. € 1500 per jaar.Ben taxichauffeur en geniet een heel laag salaris en ben afhankelijk van mijn eigen auto, omdat ik ‘s morgens om 4.00 niet met openbaar vervoer naar het werk kan komen en ‘s nachts na 01.00 niet naar huis, als ik middagdienst heb. Kortom, de boom in met de kilometerheffing. Kan dan beter de bijstand in !……
TEGEN
kilometerheffing is belachelijk,altijd is de kleine man de duppe, als of wij niet genoeg
belasting betalen in nederland,DUS NEE AUB NIET!
IK ben tegen de kilometerheffing.
weer een kostend vehogende actie van de staat
die meer kost dan opbrengt kijk maar naar ander projecten zoals betuwelijn enz
mijn antwoord is NEE, dus tegen kmheffing
Ik ben tegen de kilometerheffing
De 4 miljard die het systeem kost (exclusief de te verwachten meerprijs) komt bovenop de huidige kosten. Files zijn het gevolg van noodzakelijke bedrijvigheid om alle belastingen te kunnen betalen en een inkomen te behalen.
tegen
wordt in de toekomst toch weer een melkkoe voor de regering we zijn nog nooit van een verandering met deze en vorige regeringen er beter van geworden. Denk alleen maar eens aan de kosten voor kastjes in de auto onderhoud registratie meetpunten al deze extra kosten worden op de automobilist verhaald. De regering zit al met een enorm begrotingstekort dus zal in ieder geval de kilometerheffing kosten neutraal zoniet met winst willen doorvoeren.
ik ben tegen de kilometer heffing
Ik zeg NEE tegen kilometerheffing
ik ben tegen de kilometer heffing.ik moet per dag doet 70 klometers om te kunnen werken.dus ik zeg NEE beter niet kmheffing
ik ben tegen de kilometer heffing
Ik ben tegen de kilometer heffing.