Den Haag ShoppingNight 2014: Meisje met de parel – juweeltjes zoeken in Haagse Binnenstad

IMG_20161012_130717Het vinden van pareltjes, daar draait het om tijdens de achtste editie van ShoppingNight, op vrijdag 27 juni in Den Haag (2015: klik hier). Diezelfde dag heropent het Mauritshuis na een grootschalige uitbreiding. De binnenstad van Den Haag viert dit met een speciale ShoppingNight 2014. Het thema is dan ook het Meisje met de parel, naar het wereldberoemde schilderij van Johannes Vermeer. Deze Mona Lisa van de lage landen is een echt stijlicoon en ‘woont’ in het Mauritshuis. Het museum is na een feestelijke openingsceremonie van acht uur ’s avonds tot middernacht gratis te bezoeken. Meteen een mooie mogelijkheid om een unieke avond winkelen in de binnenstad te combineren met een stukje cultuur (bron: persbericht).

‘Men koopt geen parels in het donker’, luidt een oud gezegde. Dat hoeft tijdens de Haagse ShoppingNight dan ook niet, want die liggen dan gewoon op straat. Het programma van de avond is een bijzondere mix van leuke shopaanbiedingen die steeds interessanter worden naarmate de avond verstrijkt en bijzondere culinaire en culturele pareltjes. Overal in de Haagse binnenstad kan iedereen naast het winkelen genieten van lekker eten en drinken en allerlei vertier. Zo probeert kunstenares Gabrielle Abbott deze avond in de Hoogstraat het Guiness Book of Records te halen met de grootste (straat)tekening van het Meisje met de parel ooit. En dan zijn er door de gehele binnenstad ook nog parels verstopt, nep en echt, die de gelukkige vinder bij de juwelier op echtheid kan laten controleren.

De Haagse binnenstad is voor de komende twee jaar tot Beste Binnenstad van Nederland verkozen. De Hofstad biedt bezoekers volgens de jury ‘een mix van historische, kleinschalige sfeer en moderne, binnenstedelijke grootschaligheid’. ShoppingNight is een succesvol initiatief van de Stichting Marketing Haagse Binnenstad. In 2007 was Den Haag de eerste Nederlandse stad met een dergelijk fashion evenement. In de afgelopen zeven edities is de ShoppingNight uitgegroeid tot een evenement waar in 2013 meer dan 100.000 bezoekers op af kwamen. ShoppingNight is onderdeel van The Hague Festivals.

 

 

Lees ook:Den Haag Shopping Night 2010
Lees ook:Den Haag ShoppingNight 2011
Lees ook:Den Haag ShoppingNight 2012
Lees ook:Zeeuwse oester bevat geen 10, maar 21 parels
Lees ook:Vrijdag 30 juni: 11e The Hague ShoppingNight

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>