Jan, Jans en de Kinderpostzegels

IMG_20160520_145911Miljoenen Nederlanders zijn opgegroeid met de vaak herkenbare, grappige gebeurtenissen uit het leven van Jan en Jans, Catootje, Jeroen-poep-aan-je-schoen en de grote rode Je-weet-wel-kater. Al meer dan 40 jaar staat er wekelijks een strip in het tijdschrift Libelle. Als eerbetoon aan de in januari  overleden tekenaar Jan Kruis, schitteren de personages uit Jan, Jans en de Kinderen dit jaar op de kinderpostzegels (bron: persbericht).

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: “Wij zijn bij Libelle heel vereerd dat onze populaire stripfamilie wordt vereeuwigd in deze postzegels. Iedereen kent Jan, Jans en de Kinderen. Dat maakt ze ook zo geschikt voor de kinderpostzegels en het goede doel dat eraan vastzit.” Jeroen den Tex, directeur Stichting Kinderpostzegels: “De strips zijn nog altijd een feest der herkenning, dat maakt deze kinderpostzegels ook zo leuk. Hoewel de karakters geen dag ouder worden, zijn de verhalen nog steeds heel actueel.” Op 27 september gaat de Kinderpostzegelactie van start. Met de opbrengst worden kinderen geholpen, in Nederland en in het buitenland

Over Stichting Kinderpostzegels
Stichting Kinderpostzegels geeft kwetsbare kinderen ontwikkelingskansen voor een betere toekomst. De kinderpostzegelactie is de meest gewaardeerde goede doelenactie van Nederland en is uniek in de wereld. Jaarlijks ontvangen duizenden kinderen steun dankzij de enthousiaste inzet van schoolkinderen. Voor kinderen door kinderen.

Over Jan, Jans en de Kinderen
Jan, Jans en de Kinderen is een strip die wekelijks verschijnt in het blad Libelle. De strip werd vanaf 1970 jarenlang getekend en geschreven door Jan Kruis en inmiddels – na zijn pensionering – door Studio Jan Kruis. Jan baseerde veel stripverhalen op gebeurtenissen in zijn eigen gezin en omgeving, wat tot hilarische, herkenbare situaties leidde.

Over PostNL
Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. We bezorgen zeven dagen per week pakketten en vijf dagen per week post. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 575.000 pakketten en 9 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken. Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikken we over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn we actief in Duitsland en Italië. Bij PostNL werken in totaal ruim 46.000 mensen. In 2016 bedroeg onze omzet €3,4 miljard.

Lees ook:Tekenaar ‘Jan, Jans en de kinderen’ (Jan Kruis) overleden
Lees ook:Opbrengst Kinderpostzegelactie 2015: 9,5 miljoen euro
Lees ook:Guus Meeuwis maakt opbrengst Kinderpostzegelactie bekend
Lees ook:Illustraties van Fiep Westendorp op kinderpostzegels 2016
Lees ook:Chantal Janzen geeft startschot Kinderpostzegelactie 2016

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>