Illustraties van Fiep Westendorp op kinderpostzegels 2016

IMG_20160516_111922In het jaar waarin de 100e geboortedag van Fiep Westendorp wordt gevierd, schitteren Jip & Janneke, Pluk van de Petteflet, Pim & Pom en Otje op de kinderpostzegels. De verkoop van de postzegels met de herkenbare en oer- Hollandse illustraties gaat in september van start. Met de opbrengst van de verkopen biedt Stichting Kinderpostzegels kwetsbare kinderen in Nederland en ontwikkelingslanden kansen op een betere toekomst. Ook de Fiep Westendorp Foundation steunt projecten gericht op kwetsbare kinderen. Hierdoor is een logische samenwerking tussen beide partijen en PostNL ontstaan (bon: persbericht).

Jeroen den Tex, directeur Stichting Kinderpostzegels: ‘Geweldig dat deze partijen hun krachten verenigen ten gunste van kwetsbare kinderen. We verwachten dat de postzegels met de vrolijke illustraties van Fiep Westendorp enthousiast ontvangen gaan worden. Al ruim 2.500 scholen hebben aangegeven hun steentje bij te willen dragen.’ Ludo Voorn, directeur marketing PostNL: ‘De karakteristieke illustraties van Fiep Westendorp hebben ook in 1997 op de Kinderpostzegels gestaan. Ik vind het een feest dat we ter ere van ‘100 Jaar Fiep’ weer uit de vele illustraties kunnen putten.’

Stichting Kinderpostzegels geeft kwetsbare kinderen ontwikkelingskansen voor een betere toekomst. Dit doen we samen met kinderen, volwassenen en organisaties die onze visie delen. Onder het motto ‘voor kinderen door kinderen’ brengt de stichting daadkracht, kennis en ervaring, geld, actie en support bij elkaar voor kinderen die in hun ontwikkeling worden bedreigd, waar ook ter wereld.Met de opbrengst van de actie zijn afgelopen jaar ruim 855.000 kinderen gesteund.  De Fiep Westendorp Foundation (FWF) brengt al meer dan 10 jaar de wensen van Fiep Westendorp ten uitvoer. Een van de doelstellingen die Fiep Westendorp zelf voor haar stichting formuleerde, is het steunen van kinderen die het om welke reden dan ook moeilijk hebben. De FWF ondersteunt ook projecten die de creatieve ontwikkeling van kinderen stimuleren.

Lees ook:Chantal Janzen geeft startschot Kinderpostzegelactie 2016
Lees ook:Opbrengst Kinderpostzegelactie 2015: 9,5 miljoen euro
Lees ook:Linda de Mol en Kinderpostzegels samen sterk voor kwetsbare kinderen
Lees ook:Onze Kinderpostzegel 2016 uitgekozen tot beste jeugdzegel van Europa!
Lees ook:Jan, Jans en de Kinderpostzegels

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>