Tot en met 28 februari is in de Amsterdamse Beurs van Berlage de tentoonstelling 100 jaar BN’ers in de Reclame te zien, het grootste reclame evenement in de geschiedenis (filmpje: klik hier). De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd, waarin reclames van vroeger en van nu aan bod komen. 100 jaar reclame: de knusheid van de jaren ’50, de vrijheidsdrang van de ‘sixties’, het verlangen naar authenticiteit van de jaren ’90: het is allemaal te zien in 100 jaar BN’ers in de reclame (bron: persbericht).
De tentoonstelling is samengesteld door dé reclamehistoricus van Nederland, Wilbert Schreurs, bijgestaan door een team van reclamekenners en tentoonstellingsspecialisten. Voor de expositie is een schat aan reclamemateriaal bijeen gebracht. De talloze, verrassende en nostalgische beelden en filmpjes laten meer dan 300 bekendheden zien, die in het heden en verleden hun gezicht hebben geleend voor populaire merken zoals Unox, Hak en Robijn. Van Wim Sonneveld en Willeke Alberti tot Ali B. en Johan Cruijff: vrijwel iedere BN’er is op reclamegebied actief geweest en komt dan ook voorbij in deze vernieuwende tentoonstelling. 100 jaar BN’ers in de Reclame is een leuke trip door een eeuw aan bekende Nederlanders in de reclame. De tentoonstelling is een feest der herkenning en bezorgt de bezoeker heel wat ‘oh-ja!’ momenten. De tentoonstelling is dagelijks te bekijken van 11:00 tot 18.00 uur. De entreeprijs bedraagt € 10,-
Lees ook:Willeke Alberti viert 70e verjaardag in Carré
Lees ook:Willeke Alberti viert 65e verjaardag in Carré
Lees ook:Openluchtmuseum Arnhem: ‘Helden aan de Bal, Hoe Nederland oranje kleurt’
Lees ook:Museum van de Twintigste Eeuw Hoorn: 125 jaar Autoreclame
Lees ook:ReclameKlassiekers in de Beurs van Berlage