Wanneer de jaarlijkse Drie Dwaze Dagen in de Bijenkorf worden gehouden, is nog niet bekend (in de regel begin oktober), maar zeker is wel dat het de laatste zullen zijn. Het warenhuis stopt er na de 32e editie mee. De Bijenkorf wil het imago oppoetsen en ‘daar passen geen prijs-gedreven promoties bij’, aldus bestuursvoorzitter Giovanni Colauto.
Veel filialen buiten de Randstad zijn opgedoekt en in grote steden ge-upgradet. De ‘versjieking’ begon in 2011 , toen het bedrijf werd overgenomen door de Britse warenhuisketen Selfridge Group. Sindsdien streeft de Bijenkorf een exclusiever imago n. Zo is de begane grond van het filiaal in Amsterdam voor een groot deel in beslag genomen door ‘shops-in-shops’, vooral dure tassenmerken. Ze winkeltjes zijn geliefd bij Arabische, Russische en Aziatische klanten. De Drie Dwaze Dagen trokken in verhouding altijd veel klanten van eigen bodem. Het koopjesfestijn werd in het leven geroepen in 1984, midden in de economische crisis van de jaren ’80.
Lees ook:Woensdag 21 oktober starten allerlaatste Drie Dwaze Dagen
Lees ook:Drie Dwaze Dagen in de Bijenkorf
Lees ook:Drie Dwaze Dagen 2011 in de Bijenkorf
Lees ook:Drie Dwaze Dagen 2014 in de Bijenkorf
Lees ook:Drie Dwaze Dagen 2013 in de Bijenkorf