Guus Meeuwis maakt opbrengst Kinderpostzegelactie bekend

De eerste minister van Kinderzegels, Guus Meeuwis heeft onder het toeziend oog van honderden schoolkinderen uit Zeist de opbrengst bekend gemaakt van de Kinderpostzegelactie: 9,7 miljoen euro. Dit geweldige bedrag is bijeengebracht door 160.000 enthousiaste basisschoolkinderen die een week lang hun producten hebben verkocht bij zoveel mogelijk Nederlanders. Guus Meeuwis vervulde een bijzondere rol tijdens de Kinderpostzegelactie (bron: persbericht).

Hij was gedurende de actieweken de geheime minister van Kinderzegels. De leerlingen moesten er in een mysterieus spel achter zien te komen wie hij was. Niet alleen de minister was dit jaar nieuw, de kinderen werden gecoacht door YouTuber Dylan Haegens en ze konden dit jaar voor het eerst bestellingen opnemen met een bestel-app. Guus Meeuwis kreeg het eerste velletje Kinderpostzegels van 2017, met een afbeelding van Jan, Jans en de kinderen overhandigd door Stephan van den Eijnden, commercieel directeur Mail van PostNL. De keuze voor het ontwerp van de Kinderpostzegels is een eerbetoon aan de in januari overleden Jan Kruis, tekenaar van de populaire strip. De opbrengst van de actie is dit jaar de hoogste in de afgelopen vier jaren

Lees ook:Onze Kinderpostzegel 2016 uitgekozen tot beste jeugdzegel van Europa!
Lees ook:Chantal Janzen geeft startschot Kinderpostzegelactie 2016
Lees ook:Linda de Mol en Kinderpostzegels samen sterk voor kwetsbare kinderen
Lees ook:Jan, Jans en de Kinderpostzegels
Lees ook:Opbrengst Kinderpostzegelactie 2015: 9,5 miljoen euro

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>