NS heeft nergens spijt van

De problemen op het spoor zijn niet aan de NS te wijten. ‘We hadden genoeg treinen en personeel, alleen het spoor waarover we moesten rijden, werkte niet’. Dat zei Ingrid Thijssen, de directeur van NS Reizigers, zondagochtend op Radio 1. ‘Sorry’, kon er niet vanaf, al benadrukte ze wel het ‘heel vervelend’ voor de reizigers te vinden. Ze wilde niet zeggen of ProRail dat wel zou moeten doen. Gisteren reden er vooral in de Randstad en in het zuiden nauwelijks treinen. Op Amsterdam CS en Utrecht Centraal was het een chaos.

Volgens Thijssen was niet te voorzien dat het zaterdag opnieuw mis zou gaan. Ondanks de extreme vrieskou waren er geen aanwijzingen dat er problemen zouden ontstaan. Zondag en maandag rijden er beduidend minder treinen; in een groot deel van het land wordt de helft van de intercity’s geschrapt. Maandagochtend in de spits zullen de treinen wel langer zijn. De NS raadt reizigers voor vertrek te checken of er problemen zijn. Dat dit niet altijd soelaas biedt, bleek de afgelopen twee dagen: toen was de site van de NS óf slecht bereikbaar óf liep het achter de feiten aan. Volgens Thijssen behoort de NS tot de drie best presterende spoorbedrijven ter wereld. Ook in een land als Duitsland, waar ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel staat, gaat het nogal eens mis op het spoor.

Lees ook:Gedupeerde reizigers mogen taxirit declareren
Lees ook:Eerste winterdag: minder treinen, weinig problemen op de weg
Lees ook:Treinverkeer Randstad een puinhoop
Lees ook:Treinverkeer Amsterdam weer normaal
Lees ook:Utrecht dit weekend slecht bereikbaar met de trein

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>