Bier van lokaal, gefilterd regenwater wint Horecava Innovation Award 2017

IMG_20160518_132238Overall winnaar van de 17e editie van de Horecava Innovation Award 2017 is een speciaal bier, gebrouwen met lokaal opgevangen en gefilterd regenwater: Code Blond van Hemelswater uit Amsterdam. ‘Storytelling en wereldverbeteren via voedsel komen in dit product prachtig bij elkaar’, oordeelt de jury. ‘Elk biertje nodigt uit tot een gesprek over klimaatsverandering.’ De prijsuitreiking vond plaats op maandag 9 januari, de eerste dag van Horecava in RAI Amsterdam. Producten konden worden aangemeld die na 1 januari 2016 in Nederland op de foodservicemarkt verschenen. Alle nominaties zijn te bewonderen in het InnovationLAB, op de beursvloer (bron: persbericht).

Zie ook: Horecava Gouden Koksmuts

Categoriewinnaars

  • Het bitterblonde Hemelswater: Code Blond bier van Hemelswater uit Amsterdam wint tevens in de categorie Food & Beverage.
  • Winnaar in de categorie Concepts, Interior & Design is Taste the Dutch Masters; Stillevens van Hollandse meester-schilders nagebouwd met verse ingrediënten.
  • In de categorie Equipment & Services wint de Foam Locus, een slim hulpmiddel voor perfect melk opschuimen.
  • In de categorie Mobile, Applications & Social Media is de winnaar SJIFT happens!, een gratis rooster- en communicatie-app.

Pieper Bier, een pale ale type bier, gebrouwen met ‘geredde’ aardappelen, van Instock (Amsterdam), kreeg de Karel de Vos Duurzaamheid Award. Vanwege overproductie en hun uiterlijk worden ieder jaar in ons land 340 miljoen kilo aardappelen weggegooid. Instock gaf de lokale brouwer Troost opdracht dit Pieper Bier te brouwen, met aardappel als ingrediënt. Het wordt verkocht in haar Instock No Waste restaurants, -winkels, en -foodtrucks. De prijs – dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt – is vernoemd naar de initiatiefnemer en eerste juryvoorzitter van de Horecava Innovation Award. Omdat ‘zorg voor een betere wereld’ steeds meer de focus wordt, is de naam vanaf 2017 veranderd in Karel de Vos Duurzaamheid Award.

Ook het publiek mocht een stem uitbrengen. De publieksprijs gaat naar RoomRaccoon all-in one hotel software voor de kleinere hotels en bed & breakfasts, uit Breda. Voor deze 17e editie konden producten worden aangemeld die na 1 januari 2016 in Nederland op de foodservicemarkt verschenen. Horecava benadrukt met de prijs het innovatieve karakter van deze grootste landelijke horeca- en facility beurs en wil producenten en leveranciers stimuleren de sector te blijven voorzien van waardevolle innovaties. Alle nominaties zijn te bewonderen in het InnovationLAB, op de beursvloer.

Lees ook:Horecava 2017: Restaurant La Rive wint HANOS Gouden Koksmuts
Lees ook:Horecava is een must voor de horeca
Lees ook:Horecava 2015 in Amsterdam RAI
Lees ook:Horecava 2014 in de RAI
Lees ook:Horecava 2017 speelt in op vraag naar duurzaamheid

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>