Van 17 november 2012 tot en met 10 maart 2013 vindt in het Museum van de Twintigste Eeuw in Hoorn de tentoonstelling 125 jaar Autoreclame plaats. De tentoonstelling belicht de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland. Autoreclame vertelt veel over onszelf en onze samenleving, op de expositie te zien met behulp van onder meer advertenties, affiches en commercials (bron: persbericht).
De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd langs verschillende thema’s, zoals Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto (bron: persbericht). De tentoonstelling belooft voor veel bezoekers een feest der herkenning en een bron van verrassing te zijn. Wie kent niet de grappige tv-reclame ‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ of de overenthousiaste autoverkoper van Citroën? Naast bekende autoreclames uit eigen land zijn er ook veel campagnes uit het buitenland te zien, zoals de reclame voor Pierce-Arrow, Cadillac en de legendarische Amerikaanse campagne voor de Volkswagen Kever. De expositie was eerder te zien in het Louwman Automuseum in Den Haag en is nu, in een compactere versie, in Hoorn te zien. In de MuseumShop van het Museum van de Twintigste Eeuw is de catalogus “Blij dat ik rij, 125 jaar Autoreclame” te koop; bezoekers van de tentoonstelling betalen € 12,50 (normaal € 17,50).
Lees ook:Nieuwe locatie Museum van de Twintigste Eeuw Hoorn
Lees ook:Gratis museumbezoek tijdens Hoorse kermis
Lees ook:Oude reclame-uitingen in museum Hoorn
Lees ook:Museum Hoorn op zoek naar materiaal Nederlands-Indië
Lees ook:Expositie 60 jaar Kinder TV in Hoorn