Vrijdag 24 juni: kleurrijke tiende verjaardag Den Haag ShoppingNight

Vrijdag 24 juni viert de Haagse binnenstad de tiende verjaardag van ShoppingNight. Wat klein begon, groeide uit tot een groots event met ruim 100.000 bezoekers: in het begin draaide alles om nachtelijke shoppen met veel kortingen, tegenwoordig is het een compleet evenement met food, shopping en entertainment. Het thema is Celebrations, met muziek, entertainment, lekker eten en natuurlijk shoppen. Schaatsheld Mark Tuitert geeft een demo op skates, freestylers showen hun tricks, er zijn modeshows, winacties en workshops. De winkels zijn tot middernacht open, maar daarna gaat het feest tot in de kleine uurtjes door, met afterparties en bioscoopvoorstellingen, waar je op vertoon van een kassabon van een winkel tijdens de ShoppingNight-uren korting krijgt op de films die na middernacht beginnen (bron: persbericht).

Zie ook: Nederlandse Veteranendag

De Haagse Binnenstad wordt kleurrijk: de dress code is ‘colourful’, het programma is veelkleurig, voor alle leeftijden en alle smaken, van hiphop tot klassiek, van zoet tot pittig en de modeshows showen kleding in alle kleuren van de regenboog. Felgekleurde piñatas hangen vrolijk te bungelen tussen de lampionnen in de straten en kun je winnen. Kleurrijk is ook het culturele programma. In De Passage geeft het Haagse iktoon festival demonstraties salsa, samba, rumba en cha-cha en verleidt je om ook uit je bol te gaan. Vrolijke deuntjes voor de kleintjes weerklinken op Haagsche Bluf, waar de Kids & iktoon Party plaatsvindt met balletoptredens, suikerspin en draaimolen. Op de Colour, Culture Catwalk in de Hoogstraat, worden de modeshows afgewisseld met dansoptredens uit verschillende culturen.

Op de Grote Marktstraat voor het Spuimarkt Complex is de Urban Playground, waar inline skate, BMX, MTB en Step/Scoot, zorgen voor ‘human fireworks‘ tijdens hun battles. Mark Tuitert en team showen hier hun tricks met de nieuwste urban skates. Health City nodigt je uit om mee te doen met zumba demo’s. Het I Love Hip Hop Festival laat zich zien met een live art graffiti performance van de internationale kunstenaar ‘Virus’ op een metersgroot doek aan de gevel van de MediaMarkt en pittige breakdance battles.

Van 18.00 tot 19.30 uur serveren verschillende restaurants voor 15 euro een dagschotel met een goed gevulde goodiebag. Reserveren is verstandig, want op is op. De Grote Marktstraat is omgetoverd tot Street Foodies & Smoothies Boulevard, met mobiele keukens, dj’s en bandjes. Last but not least: shoppen tot middernacht, met in de winkels de hele avond entertainment en aanbiedingen. Ook de bekende ‘hoe later het wordt, hoe hoger de korting is-actie’ ontbreekt niet. Daarnaast loont het de moeite om te winkelen met een smile, want bij één winkel levert een glimlach bij de kassa sowieso twintig procent korting op. Inspiratie doe je op instore onder het genot van een welkomstdrankje en -hapje. Een professionele fotoshoot, een one minute meditation, het advies van een personal shopper, het is maar even een greep uit het geheel dat je in de winkels kan meemaken. Met de Shopkaart App kun je een eigen shoplist aanmaken, zodat je geen actie mist. Bovendien zit er navigatie op, zodat je keurig voor de juiste deur afgeleverd wordt.

Lees ook:Den Haag Shopping Night 2010
Lees ook:Den Haag ShoppingNight 2011
Lees ook:Den Haag ShoppingNight 2012
Lees ook:Den Haag Shopping Night 2009
Lees ook:Mark Tuitert zet punt achter schaatsloopbaan

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>